skidåkning i spikbodarna

Hejsan (:

Imorse klev jag upp kl nio för att jag familejn & ebba skulle ut och åka längdskidor. Vi åkte bort till spikbodarna med bilden och jag och ebba åkte först 5km spåret och sen fika. Sen åkte vi 2 varv i 1km spåret utan stavar och en gång med stavar. Sen åkte vi skodor hem men det gick ju som det gick.

Först åkte vi ner för ett jättelång backe. Då kom vi till en korsning och visste inte vart vi skulle. Då ringde vi till pappa och frågade, och han sa att vi hade åkt fel, så då fick vi åka upp heeela vägen igen. Då svängde vi till höger och upp där en bit. Då ringde pappa och sa att det var jag som hade bilnyckeln så dom kom inte in i bilen. Då fick vi åka ner för den backen igen. och möta pappa. Då sa han att vi kunde åka där vi åkte först, så vi åkte ner där igen och rakt fram. Då kom det världensbrantaste uppförsbacke. Vi klättrede upp där och följde några skyltar, då kom vi till VG-stämpeln. Då sa ebba att vi skulle svänga för att åka MVGbanan. Då gjorde vi det, typ sex km. Sen kom vi till tunneln där G-stämpeln är då tog vi nån backe som kom direkt till ebbas hus istället för att komma till skolan. Då gick ebba hem och då skulle jag hem också, till pappa -.- . Jag åkte bort till lillsjön, vrf vet jag inte men det var jobbigt, så jag vände typ efter en stund och åkte hem till mamma, men ingen va hemmadär och jag hade ingen nyckel. Då tog jag sparken la skidorna på och sparkade hem, men det gick bara åt helvete, för skidorna ville inte ligga stilla, dom for av hela tiden ! Det tog mig typ en halvtimme att ta mig hem, den korta biten!

Sen hem och bara lata sig i soffan. Jag åt lite lunch, och sen dess har ag suttit här vid datan.
Jag funderar på att ta en promenad till ica och köpa lördagsodis :)

Ikväll blir det nog tidigt. Jag är helt slut. Och ni ska bara veta, ebba är värsta proffsåkaren, så jag var så trött. Från andra backen till VGstämeln. Också ramlade jag och slog huvet. Men ebba var så långt före så hon såg inget, och jag bara låg där, då kom det några fram till mig och frågade m det gick bra, och jag där och asgarva. Sen åkte jag till ebba som stog vid nån karta pch läste.

Men en grej till. Utan stavar tog det för oss 5.56.2 sek och med stavar tog det 5.09.6 sek. Så stavarna gör inte så mkt.
Och en sista grej Grattis Emma Lundin (LLLL) Fjortis idag !

Trött puss Jonna (LLL)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0